עמיעד טאוב מסכם את פרשיית הזקן בצה"ל.בין אוגדת בית שמאי לחטיבת בית הלל הוא מטיל ספק הכצעקתה בסוגיית הזקן וטוען כי צדיקים ככל הנראה לא תמצאו בסיפור הזה. אינטרסים וכוונות נסתרות כחול אשר על שפת היום או כמספר השערות בזקנו של אדם שעיר במיוחד אם תרצו.
פרצופה של המדינה
בחודש ינואר 2009 הציע אורי אורבך ז"ל לצוות הפרסום של קמפיין הבית היהודי לעמוד "בחזית ההומור" מפה לשם יצא לאור הסרטון "מתחת לאף" בו ניסו משופמי המפלגה קרי פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ', אורי אורבך, וניסן סלומינסקי לשכנע את זבולון אורלב, "לשמור על חזית אחידה" ולגדל שפם.התוצאה אם נציין זאת בעדינות הייתה יותר חיוכים מתחת לשפם מאשר מנדטים.
מאז חלפו השנים וכמו כל בדיחה מעיקה עם זקן ארוך ירד שיער הפרצוף היהודי מהבמה ופינה את מקומו לאזורים אטרקטיביים יותר בציונות הדתית תרתי משמע עד לפרשיית הזקן הצה"לי ששוב מקנה עדנה יהודית לזקן.
שניים אוחזין בזקן
בפרשה זו אני חייב להודות כי אני נמצא בתווך בין אוגדת בית שמאי לחטיבת בית הלל ומטיל ספק הכצעקתה בסוגיית הזקן. ממש לא ברור לי מי הצודק בפרשייה בין השניים האוחזין בזקן. זה (הצבא) טוען כי מידי חודש דורשים 24,000 חיילים פטור מגילוח וכי כל חייל דתי שיבקש יקבל פטור מגילוח וזה (חלק מרבני ופוליטיקאי המגזר) טוען כי המדובר בתהליך הדתה מכוון שכולל גם את קיצוץ הרבנות הצבאית לצד קיצוץ הזקן.צדיקים ככל הנראה לא תמצאו בסיפור הזה. אינטרסים וכוונות נסתרות כחול אשר על שפת היום או כמספר השערות בזקנו של אדם שעיר במיוחד אם תרצו.
לי אין ספק שבסופו של הקמפיין כל חייל דתי שירצה לגדל זקן מטעמי דת יוכל ולכן חשוב לצאת נגד ההתבטאויות על סירוב פקודה ולהיזהר לא לשפוך את הקצין עם המים, לא להכפיש את מפקדי צה"ל. להשאיר אותם להגן על דם האזרחים בשדה הקרב ולא להכניס אותם לשדה המוקשים הפוליטי העקוב מדם.
להאשים באנטישמיות קצינים שהקדישו את חייהם להגנת מדינת ישראל ומסכנים יום יום את חייהם להגנתנו זו רשעות גמורה שלא לדבר על אמירות שערוריות ומסוכנות כגון אלו שהעמידו בשורה אחת את הימים האפלים של קיצוצי זקן ע"י הנאצים ימח שמם בשואה עם ההחלטות לכאורה של מפקדי צה"ל.גם בקרבות ציבוריים צריך להיזהר ולא לחצות קווים אדומים.
בדיחה עם זקן
ידוע הסיפור על אותו על אותו מאבטח יהודי בשערי גן עדן השואל נפטר יהודי שעלה לשמים "יהודי איפה הזקן?" ובכל זאת נותן לו להיכנס. אחריו מגיע יהודי עם זקן לתפארת אך השומר חוסם את דרכו במילים:"זקן איפה היהודי".
אגב סוגיית גידול הזקן חשוב לציין כי המדובר בנושא מהותי בהווי היהודי עבור כל מי שפיסת שיער לפניו ושאדמתו עדיין מצליחה להנביט שורשים ויש לדון בו בכובד פנים. מחד יש הסוברים כי קיים ערך יהודי לגידול הפרווה על הפרצוף ומונים יתרונות כגון הדגשת המראה הבוגר והיהודי ויישום האמירה כי כגודל יראת השמיים אורך הזקן. מאידך מספיקה פעם אחת של אירוח אצל בעלת בית שאפתה עוגת פירורים על מנת ליצור אצל חלק מהסובבים אפקט הרתעה מיידי או דיאטה חריפה שלא לדבר על מי שעוסקים בגיזום עקום של שטח הפנים ועלולים לקבל תרומות לנזקקים כאשר הם סובבים את פינת הרחוב.יש לציין גם את גורלם המר שלי מי שהחיים התאכזרו אליהם כבר בגיל צעיר, דבר הנותן את אותותיו בזקנם שצבעו מזכיר את הקשיים איתם התמודדו בחייהם כמה שנאמר 'ולמלבינים אל תהיה תקווה'.